Συζήτηση μαθητών/τριών του 2ου ΓΕΛ Ναυπλίου με τον Ευρωβουλευτή κ. Νίκο Παπανδρέου

Στις 17 Απριλίου 2024 είχαμε τη μεγάλη τιμή και χαρά να φιλοξενούμε διαδικτυακά στο σχολείο μας τον Ευρωβουλευτή κ. Νίκο Παπανδρέου στο πλαίσιο του προγράμματος «Σχολεία Πρέσβεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου – EPAS». Ο κ. Παπανδρέου είναι αντιπρόεδρος της Υποεπιτροπής Ασφάλειας και Άμυνας, Μέλος της Επιτροπής Περιβάλλοντος, Δημόσιας Υγείας και Ασφάλειας των Τροφίμων καθώς και της Αντιπροσωπείας στην Κοινοβουλευτική Συνέλευση Ίσης Εκπροσώπησης ΟΚΑΚΕ-ΕΕ της Ε.Ε.. Με τον παραπάνω ρόλο εργάζεται για την προάσπιση πολιτικών όπως η κατεύθυνση αυστηρότερων στόχων σχετικά με τη μείωση των εκπομπών του διοξιδίου του άνθρακα και η θέσπιση νέων κανόνων κατά την επεξεργασία αστικών λυμάτων στα κράτη μέλη κ.ά. Μεγάλη σημασία για εκείνον όπως εξήγησε στα παιδιά, έχει η προάσπιση και διαφύλαξη των ανθρώπινων δικαιωμάτων στους κόλπους της ΕΕ.

Στην αρχική του εισήγηση προς τους νεαρούς υποψήφιους  Πρέσβεις, που τον παρακολούθησαν με μεγάλη προσοχή, προσκάλεσε τα παιδιά να απευθύνουν ερωτήσεις και να αναπτυχθεί ανοιχτός διάλογος. Σε σχετικές ερωτήσεις τους ανέδειξε τη σημασία της συμμετοχής στις Ευρωεκλογές των ευρωπαίων πολιτών και όταν τα παιδιά εξέφρασαν τις ανησυχίες τους για την άνοδο των κομμάτων που πρεσβεύουν πολιτικές μισαλοδοξίας και διαχωρισμών, πρότεινε την ανάγκη καλλιέργειας της κριτικής σκέψης, ιδιαίτερα στους νέους ανθρώπους που θα πρέπει να πληροφορούνται αντικειμενικά για τις ευρωπαικές πολιτικές εντός και εκτός συνόρων. Μάλιστα ανάδειξε την ανάγκη ισχυροποίησης προσώπων με καθαρές, σαφείς δημοκρατικές φωνές και πολιτικών που ενισχύουν το δημοκρατικό τόξο στην Ευρωπαική Ένωση.

Σε σχετική ερώτηση μαθήτριάς μας για τη ρατσιστική πολιτική που ακολουθούν -ευτυχώς- ελάχιστες χώρες της Ε.Ε. σε σχέση με το μεταναστευτικό θέμα αλλά και  με θέματα ανθρώπινων δικαιωμάτων της LOATKI κοινότητας, αναφέρθηκε στους μηχανισμούς που διαθέτει η Ε.Ε. για να πιέσει τα κράτη μέλη της να υιοθετήσουν πολιτικές προάσπισης της δημοκρατίας και του ανθρωπισμού. Με απλό και κατανοητό τρόπο εξήγησε πως ο ρόλος της Ε.Ε. – μιας και απασχολεί τη χώρα μας σοβαρά – θα πρέπει να είναι και εκείνος της προάσπισης των Ευρωπαϊκών συνόρων, ιδιαίτερα από πολιτικές επεκτατισμού των Τούρκων γειτόνων, τονίζοντας ιδιαίτερα την ανάγκη ύπαρξης κοινής πολιτικής άμυνας και ασφάλειας για όλα τα κράτη-μέλη της Ε.Ε.  Ανησυχεί και αυτός, όπως όλοι μας, στην συγκυρία της ύπαρξης δύο πολεμικών συρράξεων τόσο κοντά μας.

Τελειώνοντας, σε σχετική ερώτηση  συναδέλφου από το 2ο ΕΠΑΛ Αιγάλεω  αναφέρθηκε στην ανάγκη υιοθέτησης πολιτικών που θα εκπαιδεύουν τους πρόσφυγες μαθητές και μαθήτριες αλλά και στην έμφαση που θα πρέπει να δοθεί στην συμπερίληψη στο σύγχρονο Ελληνικό Εκπαιδευτικό Σύστημα, το οποίο βασίζεται στην μεγάλη προσπάθεια που καταβάλλουν οι Έλληνες εκπαιδευτικοί και τους ευχαρίστησε γι’ αυτό.

Στο τέλος της συζήτησης, ευχαρίστησε όλους /ες για την όμορφη και εποικοδομητική συζήτηση και προσκάλεσε τα παιδιά να τα ξεναγήσει στους χώρους του Ευρωκοινοβουλίου.

Ως ομάδα Epas  και ως σχολείο, είναι ιδιαίτερη η χαρά μας, που συνδέθηκαν και συμμετείχαν στην εκδήλωση – συζήτηση με τον κ. Παπανδρέου εκτός από  Σχολεία – Πρέσβεις του ΕΚ, όπως το ΠΕΠΑΛ Άργους,  και σχολεία και εκ/κοί που δεν συμμετέχουν στο πρόγραμμα EPAS- Σχολεία Πρέσβεις του ΕΚ,  όπως το 22ο Δημ. Σχ. Αθήνας,  το 2ο Γυμνάσιο Άργους, το 2ο ΕΠΑΛ Αιγάλεω, το 2ο ΓΕΛ Άργους, το ΕΠΑΛ Ναυπλίου. Το γεγονός αυτό δηλώνει το ενδιαφέρον για τις φετινές Ευρωεκλογές αλλά και τη γνωστοποίηση στο ευρύ κοινό  της πλατφόρμας , together.eu    μέσω της οποίας  πραγματοποιήθηκε η συγκεκριμένη δραστηριότητα του προγράμματός μας.

Ευχαριστούμε τέλος, θερμά, τον κ. Νίκο Παπανδρέου για τη συζήτηση του με τα παιδιά, αλλά και για τη συμβολή του με αυτό τον τρόπο στην ενίσχυση ενεργών πολιτών του αύριο που θα συμμετέχουν στα κοινά και θα ενημερώνονται με αξιοπιστία.

Η ομάδα του προγράμματος

«Σχολεία Πρέσβεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου –

EPAS» του 2ου ΓΕΛ Ναυπλίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *