Αφιέρωμα στη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθηκη Ναυπλίου «Ο Παλαμήδης»

 

Δημοσιογραφική ομάδα

Καρτσούνη Ειρήνη, Κατσαρού Γεωργία,  Κατσούρη Μελίνα , Κυριακοπούλου Δήμητρα  Κυριακοπούλου Μαντώ

 

 

 

Οι Δημόσιες Βιβλιοθήκες υπηρετούν τον πολιτισμό στην τοπική κοινότητα στην οποία ανήκουν αλλά και ευρύτερα αποτελούν πυλώνα της πολιτισμικής παράδοσης της χώρας. Συμβάλλουν στην πνευματική ψυχαγωγία και  ευημερία των ατόμων λειτουργώντας ως όαση  στην τεχνοκρατική  εποχή. Ανάμεσα στις δημόσιες βιβλιοθήκες, η Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Ναυπλίου «Παλαμήδης», αποτελεί περισσότερα από εβδομήντα χρόνια τώρα ένα σημαντικό ίδρυμα πολιτισμού για την Αργολίδα. Οι δραστηριότητές της επεκτείνονται σε εκδόσεις ερευνών/μελετών, παρουσιάσεις λογοτεχνικών έργων, ομιλίες σημαντικών εκπροσώπων του ευρωπαϊκού πολιτισμού, διοργάνωση θεματικών ημερίδων, θεματικά προγράμματα για μαθητές, νέους και ενήλικες. Η δημοσιογραφική ομάδα μας λοιπόν αποφάσισε  να γράψει ένα άρθρο για τη  Δημόσια Βιβλιοθήκη της πόλης μας, γιατί πιστεύουμε ότι αποτελεί έναν πολύτιμο θησαυρό για την τοπική μας κοινότητα. Η βιβλιοθήκη δεν είναι απλώς ένας χώρος γεμάτος βιβλία· είναι ένα κέντρο γνώσης, δημιουργικότητας και πολιτισμού.

Με το αφιέρωμά μας, θέλουμε να αναδείξουμε τη σημαντική συμβολή της βιβλιοθήκης στη ζωή μας και να σας εμπνεύσουμε να την επισκεφθείτε, ανακαλύπτοντας όλα όσα έχει να σας προσφέρει!

Ιστορικό

 

Η Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Ναυπλίου «Ο Παλαμήδης» ιδρύθηκε το 1949 από τον Προοδευτικό Σύλλογο Ναυπλίου «Ο Παλαμήδης», από τον οποίο πήρε και το όνομά της. Έπειτα από τρία μόλις χρόνια, το 1952, και με ενέργειες του ίδιου του συλλόγου, παραχωρείται στο Ελληνικό Δημόσιο, και από τότε λειτουργεί ως Ν.Π.Δ.Δ. με την επωνυμία «Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Ναυπλίου “O Παλαμήδης”» υπό την εποπτεία του Υπουργείου Παιδείας. Δεν αποτελεί μόνο  ένα οργανωμένο κέντρο πληροφόρησης, που συγκεντρώνει, επεξεργάζεται, οργανώνει και διαθέτει την πληροφορία και γνώσης. Αποτελεί και ένα πνευματικό και πολιτιστικό κέντρο που προσφέρει τις υπηρεσίες της, στους νομούς Αργολίδας και Κορινθίας, γι’ αυτό φέρει και την επωνυμία Κεντρική.

Οι 3.500 τόμοι που καταφέρνει να συγκεντρώσει από τις προσφορές των συμπολιτών μας ταξινομούνται και βρίσκουν άμεση ανταπόκριση από τον μαθητικό και πνευματικό κόσμο της περιοχής. Η συλλογή της, αυξάνεται ραγδαία κάθε χρόνο, τόσο από αγορές επιχορηγούμενες από το Υπουργείο Παιδείας, όσο και από δωρεές συμπολιτών μας.

Σήμερα απαριθμεί πάνω από 75.000 τόμους βιβλίων περιλαμβάνοντας σπουδαίες συλλογές, όπως μέρος της βιβλιοθήκης του Άγγελου Τερζάκη και του Βασίλη Κυριακόπουλου, τα χειρόγραφα του Αντώνη Λεκόπουλου, τις παρτιτούρες του Βασίλειου Χαραμή, και ένα μεγάλο μέρος από την προσωπική βιβλιοθήκη της κ. Κλειώ Πρεσβέλου. Σημαντικότερο όλων είναι η σπάνια βιβλιοθήκη του Γυμνασίου του «πρώτου εν Ελλάδι», που περιλαμβάνει τα ονομαζόμενα «παλαίτυπα», σπάνια και πολύτιμα βιβλία (το παλαιότερο είναι έκδοση του 1504). Τα βιβλία, είναι ψηφιοποιημένα και είναι στη διάθεση των ερευνητών.

Στους χώρους της λειτουργεί Δανειστικό Τμήμα, Αναγνωστήριο, που περιλαμβάνει Δημόσιο Κέντρο Πληροφόρησης για αναζήτηση πληροφοριών μέσω του διαδικτύου, Τοπικό Τμήμα, καθώς και αρχείο Εφημερίδων και Περιοδικών. Απαριθμεί πάνω από 6.000 εγγεγραμμένα μέλη στα οποία παρέχει δωρεάν της υπηρεσίες της.

Στεγάζεται στο Νεοκλασικό κτίριο του Παλιού Παρθεναγωγείου Ναυπλίου, στη συμβολή των οδών Κωλέττη και Αμαλίας, στο κέντρο του Ναυπλίου και είναι ανοιχτή τις καθημερινές από τις 8:00 το πρωί έως τις 3:00 το απόγευμα για να σας εξυπηρετήσει.

 

Παλαμήδης

 

Ο Παλαμήδης, σύμφωνα με την ελληνική μυθολογία, ήταν γιος του Ναύπλιου και της Κλυμένης.  Φημιζόταν για τη σοφία και την επινοητικότητά του, και λέγεται πως είχε επινοήσει μερικά από τα γράμματα του ελληνικού αλφαβήτου. Θεωρείται επίσης εφευρέτης της ναυτιλίας, των φάρων, των μέτρων και των σταθμών, των νομισμάτων, καθώς και της διαίρεσης του χρόνου σε ώρες, ημέρες και μήνες, αλλά και παιχνιδιών (επιτραπέζιων και στρατηγημάτων). Τα παιχνίδια αυτά ονομάζονται και του Παλαμήδους ή αθύρματα ή πεσσοί ή πεττοί, κύβοι κ.α. Το κάστρο του Παλαμηδίου στο Ναύπλιο πήρε το όνομά του από αυτόν. Για την ετυμολογία του ονόματος «Παλαμήδης» υπάρχουν δύο κύριες εκδοχές. Κατά τη μία, προέρχεται από το ρήμα «παλαμάομαι» που σημαίνει εξυφαίνω και εφευρίσκω, δηλαδή ο «εφευρέτης, που μηχανεύεται σχέδια». Κατά τη δεύτερη, μπορεί να προέρχεται από το ρήμα «παλαίω» (=παλεύω) και το «μήδομαι» (=σκέφτομαι, συμβουλεύω), δηλαδή «αυτός που σκέφτεται τη μάχη και δίνει συμβουλές γι´αυτήν».

Όταν ο Οδυσσέας απέτυχε να βρει τροφή για τους στρατιώτες, ο Παλαμήδης τα κατάφερε και ο Οδυσσέας κυριεύτηκε από φθόνο. Όταν μια μέρα έγινε έκλειψη ηλίου και όλοι νόμιζαν ότι αυτό ήταν κακό προμήνυμα, ο Παλαμήδης εξήγησε το φαινόμενο και τους καθησύχασε. Ο επινοητικός Παλαμήδης με τις πράξεις του κέρδισε το σεβασμό όλων και έγινε στενός φίλος με τον Αχιλλέα. Παράλληλα, απέκτησε και πολλούς εχθρούς. Ο Οδυσσέας ζήλευε τον πολυμήχανο Παλαμήδη και «έβαλε λόγια» στον Αγαμέμνονα εναντίον του. Ο Αγαμέμνονας, πίστεψε ότι ο Παλαμήδης θα έπειθε τους Έλληνες να κηρύξουν τον Αχιλλέα αρχιστράτηγο και μαζί με τον Οδυσσέα ξεκίνησε να σχεδιάζει ένα τρόπο για να τον ξεφορτωθούν. Ο Παλαμήδης είχε πάει με τον Αχιλλέα στη Λέσβο και οι δύο τους βρήκαν την κατάλληλη ευκαιρία για να εφαρμόσουν το σχέδιό τους.  Αιχμαλώτισαν έναν Τρώα δούλο που μετέφερε χρήματα σε έναν σύμμαχο του Πρίαμου και τον ανάγκασαν να γράψει ένα γράμμα που στάλθηκε τάχα από τον Πρίαμο στο Παλαμήδη. Το γράμμα θα αποκάλυπτε ότι ο Παλαμήδης συνεργαζόταν με τον βασιλιά των Τρώων και θα πρόδιδε τους Έλληνες με αντάλλαγμα ένα μεγάλο χρηματικό ποσό. Εξαγόρασαν έναν από τους δούλους του Παλαμήδη και τοποθέτησαν το γράμμα αλλά και ποσότητα χρυσού κρυφά στη σκηνή του. Τότε κάλεσαν τον Παλαμήδη να επιστρέψει στη Τροία και του αποκάλυψαν τις θεωρίες περί προδοσίας του. Έκπληκτος ο Παλαμήδης, προσπάθησε να αποδείξει την αθωότητα του αλλά οι στρατιώτες του Αγαμέμνονα βρήκαν τα αποδεικτικά στοιχεία μέσα στη σκηνή και τον οδήγησαν σε δίκη ενώπιον των αρχηγών. Η ποινή του ήταν θανάτωση με δημόσιο λιθοβολισμό. Ο πιο σημαντικός ήρωας του Τρωικού πολέμου λιθοβολήθηκε από τα στρατεύματα του Οδυσσέα και του Αγαμέμνονα ως προδότης.

Ο σοφώτατος των Ελλήνων, Σωκράτης, στην Απολογία του αναφέρει: “Εγώ πάντως πολλές φορές θα ήθελα να πεθάνω αν όλα αυτά αληθεύουν, γιατί σ’ εμένα τουλάχιστον, φαίνεται θαυμαστή η παραμονή σε μέρος που θα μπορούσα να συναντήσω τον Παλαμήδη, τον Αίαντα τον Τελαμώνιο και όσους άλλους από τους παλιούς πέθαναν από άδικη κρίση, και να συγκρίνω τα παθήματά μου με τα δικά τους. Νομίζω πως κάθε άλλο παρά δυσάρεστα θα μου ήταν όλα αυτά”.

 

Συνέντευξη με τη βιβλιοθηκονόμο Κοΐνη Ειρήνη

 

Από πότε λειτουργεί η βιβλιοθήκη και ποιος ήταν ο δημιουργός της;

 

Ο δημιουργός της ήταν ο σύλλογος «Παλαμήδης». Είναι σύλλογος που αναπτύχθηκε εδώ στο Ναύπλιο για να βοηθήσει τον κόσμο να «μπει» στα πολιτιστικά της πόλης.   Το 1949 ιδρύθηκε από το Σύλλογο και από το 1952 λειτουργεί ως δημόσια βιβλιοθήκη, ως νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου. Ανήκει στο Υπουργείο Παιδείας.

 

Πόσα υπάρχουν βιβλία υπάρχουν στην βιβλιοθήκη και ποιο είναι το πιο παλιό;

 

Στα επίσημα χαρτιά αναγράφει ότι είναι 75.000 τόμοι. Δεν νομίζω ότι είναι τόσοι πολλοί, πρέπει να είναι γύρω στις 50-60.000. Έχουμε ένα βιβλίο εδώ πίσω σας που είναι το παλιότερο, το γράφει.

 

   Η παλιότερη έκδοση που υπάρχει είναι του 1504. Όλα αυτά τα βιβλία    σ αυτή την αίθουσα είναι παλιά, τα πιο παλιά είναι σε αυτή τη βιβλιοθήκη και τα περισσότερα είναι από το Πρώτο Γυμνάσιο της Ελλάδας1.

 

 

 

 

 

 

Δεν μπορεί κανείς να τα αγγίξει; Λειτουργούμε σα να είμαστε σε μουσείο;

 

Ας το πούμε απλά, διαλύονται. Ωστόσο έχουμε στείλει το αίτημα για ψηφιοποίηση στους αρμόδιους αλλά δεν ξέρουμε αν έχει υλοποιηθεί.

 

Πλέον βλέπουμε ότι οι περισσότεροι νέοι έχουν απομακρυνθεί από τα βιβλία. Έχετε παρατηρήσει ότι συγκριτικά με τις παλαιότερες εποχές είναι λιγότερος ο κόσμος που επισκέπτεται τη  βιβλιοθήκη;

Δεν το έχουμε δει αυτό που λες, δηλαδή εγώ από τότε που είμαι εδώ από το 1999 δε βλέπω να έχει περιοριστεί τόσο ο κόσμος και ειδικά τα νέα παιδιά. Ευτυχώς είμαστε δίπλα στα σχολεία. Παιδιά που φοιτούν σε αυτά διαβάζουν εδώ.

 

Σε μία εποχή που η εξέλιξη της τεχνολογίας είναι ραγδαία, πώς έχει προσαρμοστεί η βιβλιοθήκη σε αυτή την εξέλιξη;

 

Ηλεκτρονικά έχουμε μπει σε καινούργια συστήματα. Πριν από δύο μήνες μπήκε ένα καινούργιο σύστημα με κωδικοποίηση. Τοποθετούνται  πάνω σε όλα τα βιβλία ηλεκτρονικές ετικέτες. Κατά βάση είναι αντικλεπτικό σύστημα, αλλά είναι και για να μπορεί να χρεώνεται ο επισκέπτης και να ξεχρεώνεται μόνος του, δηλαδή να μην απευθύνεται κατευθείαν στον υπάλληλο, αλλά να μπορεί να το κάνει και μόνος του. Τα πιτσιρίκια έχουν ξετρελαθεί, παίζουνε με αυτό στην κυριολεξία, δηλαδή με την καρτούλα τους κάνουν  μόνα τους όλη τη δουλειά. Οι μεγάλοι δε θέλουνε, τους εξυπηρετεί ο παραδοσιακός τρόπος. Έχουμε την τεχνολογία που χρησιμοποιούμε εδώ που μπορείτε να μπαίνετε και εσείς από το σπίτι σας, να βλέπετε όλα τα βιβλία που είναι καταχωρισμενα στη βιβλιοθήκη να ψάχνετε να κάνετε έρευνα από το σπίτι. Θα τα βγάλει όλα αναλυτικά με κάποιους κωδικούς που μπορούμε να τους βρούμε στα ράφια. Συνήθως αυτό δηλαδή που έχει το βιβλίο εδώ απέξω, τον αριθμό της ράχης, και μπορείτε να τα βρείτε.

 

Ποια  βιβλία έχουνε περισσότερη απήχηση;

 

Τα  παιδικά παραμυθάκια.   Εύκολη λογοτεχνία για μικρές ηλικίες και μετά πάμε στις μεγάλες ηλικίες που είναι λογοτεχνικά, αστυνομικά, ιστορικά βιβλία.

Γίνονται  δωρεές βιβλίων;  Και αν ναι πώς αξιολογούνται;  Υπάρχουν κάποια κριτήρια που τα ξεχωρίζετε ως προς το ποια να κρατήσετε;

 

Αυτό κάνουμε στα βιβλία που αγοράζουμε. Προσπαθούμε να καλύψουμε θέματα που δεν υπάρχουν ακόμα στη βιβλιοθήκη. Έτσι κάνουμε μία έρευνα, τι χρειάζεται να μπει στη συλλογή. Δηλαδή δεν αγοράζουμε πάρα πολλά βιβλία κάθε χρόνο γιατί έχουμε πάρα πολύ μεγάλο όγκο από τις δωρεές. Έτσι ξεκίνησε η βιβλιοθήκη από το Σύλλογο που, όπως είπαμε στην αρχή, δεν υπήρχε δυνατότητα να αγοράσουνε βιβλία. Είχανε βγάλει μία ανακοίνωση στη στην περιοχή για όποιον θέλει να φέρει βιβλία στη βιβλιοθήκη έτσι ώστε να αυξηθεί ο αριθμός των βιβλίων. Άρα άρχισε από τους κατοίκους. Είναι κάποια μέρη τα οποία οι άνθρωποι δεν έχουν εκπαιδευτεί στη μόρφωση, και εκείνος ο καιρός ήταν δύσκολος. Έτσι, το 49 που ο άλλος δεν είχε λεφτά να αγοράσει βιβλία ακόμα και για το παιδί του, έφερναν εδώ όσοι είχαν βιβλία που τους περίσσευαν και από αυτά εκπαιδευόντουσαν άλλα παιδιά. Δεν αγοράζανε όλες οι οικογένειες βιβλία για να πάνε τα παιδιά τους στο σχολείο.

Σήμερα έρχονται βιβλία στη βιβλιοθήκη, καινούργιοι τίτλοι με αυτόν τον τρόπο. Τα περισσότερα είναι βιβλία που έχουνε οι άνθρωποι σπίτι τους και τα έχουν διαβάσει και τους πιάνουν χώρο και λένε « τι να το κάνω τώρα προκειμένου να μένουν στο ράφι να σκονίζονται; Ας το πάω στη βιβλιοθήκη, να το διαβάσουν κάποιοι άλλοι.» Ψάχνουμε καταρχάς να δούμε αν τα βιβλία αυτά υπάρχουν. Αν τα έχουμε ήδη εμείς ή θα γίνει αντικατάσταση ώστε να βγάλουμε ένα πολύ παλιό βιβλίο που είναι φθαρμένο, που είναι σκισμένο, που του λείπουν σελίδες που είναι χάλια να το αντικαταστήσουμε με ένα καινούργιο. Αυτό γίνεται όταν δεν έχει ιστορική αξία Αν έχει ιστορική αξία και φθαρμένο να είναι θα τα κρατήσουμε. Αλλιώς, αν το έχουμε ήδη το βάζουμε έξω σε ένα καρότσι στο διάδρομο από το οποίο μπορεί ο καθένας να τα πάρει αυτά τα βιβλία σπίτι του. Τα χαρίζουμε, δηλαδή προκειμένου να πεταχτούν στα σκουπίδια, κρίμα να χάνονται. Μπορεί ο καθένας άμα του αρέσει κάποιο βιβλίο από αυτά να το πάρει και να το έχει σπίτι του και να μην το επιστρέψει, αν και πολλές φορές τα επιστρέφουν.

 

 

Υπάρχουν κάποιες συγκεκριμένες υπηρεσίες για φοιτητές, ερευνητές ή άτομα με ειδικές ανάγκες;

 

Έχουμε μέσα υπολογιστές που είναι για άτομα με ειδικές ανάγκες και για και εκτύπωση σε τυφλό σύστημα. Δυστυχώς δεν το χρησιμοποιούνε. Δεν έχουμε ανθρώπους, ας πούμε που μπορούμε να δουλέψουν αυτά τα μηχανήματα. Ανθρώπους που κάνουν έρευνα τους βοηθάμε εμείς μέσω του συστήματος Κόχα2 που έχουμε και περνάμε όλα τα βιβλία για να τα βρίσκουν. Από τη σελίδα της βιβλιοθήκης στο Κόχα  μπορούν να βρούνε αυτά που θέλουν όχι μόνο εδώ αλλά και σε όλη την Ελλάδα. Γιατί όλο αυτό  είναι ένας συλλογικός κατάλογος. Μπορείς να βρεις το συγκεκριμένο βιβλίο αν δεν υπάρχει στη βιβλιοθήκη του Ναυπλίου σε κάποια άλλη βιβλιοθήκη. Υπάρχει δηλαδή η δυνατότητα διανομής, να μπω εγώ μπροστά σαν βιβλιοθήκη, επικοινωνήσω με  την άλλη που το έχει και να τους ζητήσω να το δανειστώ εγώ και να το δώσω στον ενδιαφερόμενο. Αν κάνει την εργασία του θα μου το επιστρέψει και θα τους το ξαναεπιστρέψουμε. Άρα ουσιαστικά υπάρχει απεριόριστη δυνατότητα δανεισμού και τώρα είναι ένας καλύτερος  συλλογικός κατάλογος. Είναι πάρα πολύ σημαντικό και  δεν είναι τόσο γνωστό. Είναι τεράστια η προσφορά στους πολίτες του Ναυπλίου νομίζω και όχι μόνο.

 

Διοργανώνει η Βιβλιοθήκη  πολιτιστικά προγράμματα; 

 

Εμείς κάνουμε εκδηλώσεις ως βιβλιοθήκη, παρουσιάσεις βιβλίων και άλλες εκδηλώσεις.

Είναι δηλαδή η βιβλιοθήκη χώρος ανοιχτός για να μπορεί ο κάθε πολίτης να κάνει μία παρουσίαση ή μια ενημέρωση. Τρέχουνε πολλά προγράμματα και για σχολεία. Δηλαδή κλείνει ο δάσκαλος ή ο καθηγητής για την τάξη του και έρχεται εδώ και παρακολουθεί ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα Έχουμε και ένα απογευματινό πρόγραμμα που είναι για παιδιά. Εκεί ο καθένας κάνει αίτηση για να συμμετέχει. Ονομάζεται «Δημιουργική Γραφή».

 

Προγράμματα που πραγματοποιούνται απο τη βιβλιοθηκη

 

Μέσα από τις δράσεις της, προσφέρει στα παιδιά της πόλης μας και της ευρύτερης περιοχής τη δυνατότητα να διευρύνουν τους ορίζοντές τους, να γνωρίσουν την τοπική ιστορία, να αποκτήσουν νέες δεξιότητες και να ανακαλύψουν τη μαγεία της ανάγνωσης. Εκτός όμως από την στήριξη στην εκπαίδευση και την ενίσχυση της φιλαναγνωσίας  τα φέρνει πιο κοντά μέσω εκδηλώσεων και εργαστηρίων και τα ευαισθητοποιεί για σημαντικά κοινωνικά προβλήματα της εποχής μας. Ακολουθεί ενημέρωση για τα προγράμματα που αφορούν σε μαθητές Γυμνασίων και Λυκείων:

 

“Ξεφυλλίζοντας τη ζωή: αυτοτελή διηγήματα”

Γυμνάσιο – Λύκειο (Πραγματοποιείται Τετάρτη 10.00- 12.00 ή κατόπιν συνεννόησης )

Στο πρόγραμμα αυτό διαβάζουμε, συζητάμε και επεξεργαζόμαστε αυτοτελή εξωσχολικά κείμενα

με θέματα από τη ζωή, τις δραστηριότητες και τα ενδιαφέροντα των ανθρώπων.

Στόχοι του προγράμματος:

α) Να μυηθούν οι μαθητές/τριες στον υπέροχο και δυναμικό κόσμο του βιβλίου.

β) Να εξοικειωθούν με τον ιδιαίτερο χώρο της Βιβλιοθήκης.

γ) Να αναπτύξουν και να βελτιώσουν τις πνευματικές τους δυνατότητες , καθώς επίσης τον

διάλογο και την ομαδικότητα.

δ) Να καλλιεργήσουν και να προάγουν τον συναισθηματικό τους κόσμο εξισορροπώντας πνεύμα

και συναίσθημα, ώστε ολοκληρωμένοι και ισορροπημένοι να λειτουργήσουν με αγάπη και

προσήλωση στον άνθρωπο και την κοινωνία.

(Εκπονήθηκε και υλοποιείται από την κ. Δέσποινα Μπαράτση, φιλόλογο)

 

Εξαρτήσεις: «Μύθοι και πραγματικότητα»

Γυμνάσιο, Λύκειο (πραγματοποιείται Τετάρτη 10.00 -11.30 )

…επειδή και οι έφηβοι έχουν ανάγκες, προβληματισμούς και δυσκολίες.

…επειδή και οι έφηβοι έχουν ερωτήματα και χρειάζονται απαντήσεις.

…ένα πρόγραμμα με στόχο την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των εφήβων πάνω σε θέματα

πρόληψης των εξαρτητικών συμπεριφορών.

(Εκπονήθηκε και υλοποιείται από το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της

Ψυχοκοινωνικής Υγείας Π.Ε. Αργολίδας «Ελπίδα Ζωής» σε συνεργασία με τον ΟΚΑΝΑ)

 

“Ναύπλιο: Ανοιχτό και ζωντανό εργαστήρι για την Ιστορία και το Περιβάλλον”

 Γυμνάσιο, Λύκειο (πραγματοποιείται κατόπιν συνεννόησης)

ΟΧΤΩ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΤΟΥ ΝΑΥΠΛΙΟΥ:

α. Η δίκη του Κολοκοτρώνη

β. Επανάσταση της 1ης Φεβρουαρίου 1862

γ. Πλατεία «Τριών Ναυάρχων» – Ναυμαχία Ναβαρίνου

δ. Το Ναύπλιο – επίκεντρο της Επανάστασης του 1821

ε. Βενετικά και οθωμανικά κτίρια στο Ναύπλιο

στ. Πλατείες και εκκλησίες του παλιού Ναυπλίου

ζ. O Καποδίστριας στο Ναύπλιο

η. Ο Όθωνας και η Αντιβασιλεία στο Ναύπλιο

Τα φετινά Προγράμματα δομούνται με πραγματοποίηση βιωματικών δρώμενων ώστε να

ξεφύγουμε από βαρετές περιηγήσεις και να επιτυγχάνονται οι παιδαγωγικοί στόχοι. Για το σκοπό αυτό θα αποστέλλεται εγκαίρως στα σχολεία: το σενάριο, οι ρόλοι και οι προαπαιτούμενες βασικές γνώσεις για κάθε Πρόγραμμα. Επίσης θα δίνεται η δυνατότητα στα σχολεία να επιλέγουν και συνδυασμό θεμάτων, ανάλογα με τα ιδιαίτερα ενδιαφέροντα και το γνωστικό επίπεδο των μαθητών. Προϋπόθεση γι’ αυτό θα είναι η έγκαιρη προειδοποίηση και συνεννόηση σε βασικά τεχνικά ζητήματα (κυρίως χρονική διάρκεια).

(Εκπονήθηκαν και υλοποιούνται από την κ. Μαρία Δοντά, φιλόλογο)

 

 

 

 

 

 

1Το πρώτο Γυμνάσιο της Ελλάδας ιδρύθηκε στο Ναύπλιο το 1833, κατά τη διάρκεια της διακυβέρνησης του βασιλιά Όθωνα. Το Ναύπλιο, που τότε ήταν η πρωτεύουσα του νεοσύστατου ελληνικού κράτους, φιλοξένησε το πρώτο αυτό γυμνάσιο, το οποίο ιδρύθηκε για να καλύψει την ανάγκη για οργανωμένη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.Η λειτουργία του σχολείου βασίστηκε στα ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά πρότυπα της εποχής και περιλάμβανε διδασκαλία αρχαίων ελληνικών, λατινικών, μαθηματικών, φυσικών επιστημών και άλλων βασικών γνωστικών αντικειμένωνΗ ίδρυση του πρώτου Γυμνασίου αποτέλεσε ορόσημο για την ανάπτυξη της δημόσιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα, ανοίγοντας τον δρόμο για τη συστηματική μόρφωση των νέων στο πλαίσιο του ελεύθερου ελληνικού κράτους. Στην πρόσοψη του κτιρίου είναι χαραγμένη η επιγραφή «ΤΟ ΠΡΩΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΝ / ιδρυθέν το 1833. ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΤΙ / ΟΘΩΝΟΣ Α΄ ΒΑΣΙΛΕΩΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ».Από το σχολικό έτος 1929-1930 τα σχολεία παύουν να λειτουργούν σ’ αυτό το κτίριο, καθώς μεταφέρονται σε καινούργιο διδακτήριο που οικοδομήθηκε απέναντι από το παλιό, στο χώρο που υπήρχε το οπλοστάσιο. Το κτίριο χρησιμοποιήθηκε σαν βοηθητικός χώρος του Γυμνασίου, στέγασε γραφεία, φροντιστήρια, την Α΄ Δημόσια Βιβλιοθήκη, το Ελληνικό Ωδείο και σήμερα στεγάζει το Δημαρχείο της πόλης.
2 Το Koha είναι πολύ διαδεδομένο σύστημα διαχείρισης βιβλιοθηκών (Library Management System – LMS). Πρόκειται για ένα ανοικτού κώδικα λογισμικό που χρησιμοποιείται παγκοσμίως από δημόσιες, ακαδημαϊκές και εξειδικευμένες βιβλιοθήκες για τη διαχείριση των συλλογών και των υπηρεσιών τους.
Βασικά χαρακτηριστικά του Koha:
  1. Διαχείριση συλλογών: Καταλογογράφηση, ταξινόμηση και διαχείριση βιβλίων, περιοδικών και άλλων υλικών.
  2. Κυκλοφορία υλικού: Παρακολούθηση δανεισμών, επιστροφών και κρατήσεων.
  3. Online κατάλογος (OPAC): Πρόσβαση στον κατάλογο της βιβλιοθήκης για χρήστες μέσω διαδικτύου.
  4. Προσαρμοστικότητα: Δυνατότητα διαμόρφωσης στις ανάγκες κάθε βιβλιοθήκης.
  5. Αναφορές και στατιστικά: Εργαλεία ανάλυσης της χρήσης των συλλογών και των υπηρεσιών.

 

 

 

Διαδικτυακή βιβλιογραφία

 

https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A0%CE%B1%CE%BB%CE%B1%CE%BC%CE%AE%CE%B4%CE%B7%CF%82_(%CE%BC%CF%85%CE%B8%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%AF%CE%B1)

 

https://www.argolikeseidhseis.gr/2015/11/blog-post_976.html

 

https://vivl-nafpl.arg.sch.gr/

 

https://www.anagnostis.org/2023/11/02/vivliothiki-palamidis-i-nea-periodiki-ekdosi-erchetai-na-kalypsei-ena-terastio-keno-stin-argolida/

 

https://www.nafplio-tour.gr/el/category/%CE%94%CE%B7%CE%BC%CF%8C%CF%83%CE%B9%CE%B1-%CE%9A%CE%B5%CE%BD%CF%84%CF%81%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%92%CE%B9%CE%B2%CE%BB%CE%B9%CE%BF%CE%B8%CE%AE%CE%BA%CE%B7-

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *