Εκδρομή στο Καρπενήσι

Οι μαθητές και οι μαθήτριες με τις συνοδούς καθηγήτριες τους Ιωάννα Γρηγορίου, Μαρία Καρπατσέλη, Πηνελόπη Κοτσοβού και Βασιλική Σταματάκη ξεκινήσαμε την Κυριακή 21 Απριλίου το πρωί για το πανέμορφο Καρπενήσι. Πρώτος σταθμός στο ταξίδι μας ήταν η γέφυρα του Γοργοποτάμου. Για να την προσεγγίσουμε περπατήσαμε μέσα στα πλατάνια, πλάι στο ποτάμι. Κάποιος, ήθελε να κερδίσει το ενδιαφέρον μας και σίγουρα τα κατάφερε με τα πολύχρωμα φτερά του…

Στην άκρη του ιστορικού γεφυριού αναφερθήκαμε στο ύψιστης σημασίας γεγονός της ανατίναξης της γέφυρας από αντιστασιακές οργανώσεις του ΕΔΕΣ και του ΕΛΑΣ που συνεργάστηκαν στις 25 Νοεμβρίου 1942 εναντίον των δυνάμεων του Άξονα.

Όταν τελικά φτάσαμε στο πανέμορφο Καρπενήσι, ταξιδεύοντας μέσα στο ελατόδασος του Τυμφρηστού, αφήσαμε τα πράγματά μας και περιδιαβήκαμε την πλαγιά, σε πλατείες και εκκλησιές της ορεινής πρωτεύουσας.

Την επόμενη μέρα το ταξίδι μας ξεκίνησε για τους Κορυσχάδες, το χωριό της Ευρυτανίας που συνδέθηκε με την ιστορία της Εθνικής Αντίστασης. Επισκεφτήκαμε το Μουσείο και ξεναγηθήκαμε σε άγνωστες πτυχές της ιστορίας μας.

Συνεχίσαμε το ταξίδι μας για την Μονή Προυσού μέσα από πανέμορφα παραδοσιακά χωριά στο Βελούχι, από φαράγγια και κοφτερούς βράχους, από ποτάμια που αντάμωναν σε τοξωτά γεφύρια.

Όταν τελικά φτάσαμε στη Μονή Προυσού ακούσαμε με θαυμασμό την μακραίωνη ιστορία της, 1300 χρόνια διαρκούς λειτουργίας, αλλά και γιατί υπήρξε καταφύγιο τόσο κατά την πολιορκία του Μεσολογγίου όσο και ως ορμητήριο του Γεώργιου Καραϊσκάκη και νωρίτερα ως κέντρο πνευματικής και παιδευτικής προετοιμασίας από μυημένους στη Φιλική Εταιρία μοναχούς. Αξιοθαύμαστο είναι το μαλαματένιο “πουκάμισο” με τα τρία αστέρια που χάρισε στη θαυματουργή εικόνα της Παναγιάς, ο ήρωας Καραϊσκάκης, αλλά και τα όπλα του που βρίσκονται εκεί, μαζί με χρυσόβουλα και μοναδικής ομορφιάς άγια άμφια. Τα δώρα της Μονής στα παιδιά μας πολλά που τα δέχτηκαν με χαρά και ευγένεια.

Κατά την επιστροφή, επισκεφτήκαμε το Μεγάλο Χωριό για να γευτούμε μύρτιλο και κράνα και να συνεχίσουμε για το Κεφαλόβρυσο.

Την επόμενη μέρα ξεναγηθήκαμε στο Κέντρο Ιστορίας Πολιτισμού Ευρυτανίας (Κ.Ι.Π.Ε.) όπου είδαμε βήμα βήμα τη θεμελίωση και το χτύσιμο ενός γεφυριού, μάθαμε για το μοναδικής ομορφιάς ψηφιδωτό της βυθισμένης στη λίμνη των Κρεμαστών, «Παναγία της Επισκοπής», χτισμένη τον 8ο αιώνα. Μάθαμε για την Ευρυτανία, τους κλεμμένους αρχαίους θησαυρούς, για ήρωες, όπως ο Κατσαντώνης, για την Αντίσταση και τα χρόνια που ακολούθησαν, για την ξενιτιά και τα δημοτικά της τραγούδια, για τους πολιτικούς άνδρες, τους ήρωες των πολέμων και της ειρήνης…

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *